sobota, 31 sierpnia 2013

Wrażenia Doroty Stromidło, prezes Stowarzyszenia POLONIK, z uczestnictwa w Szkole Liderów Polonijnych

Gdy otrzymałam e-maila z Konsulatu RP w Mediolanie z zaproszeniem do złożenia aplikacji do Szkoły Liderów Polonijnych Europy Zachodniej, adresowanej do aktywnych społecznie przedstawicieli środowisk polonijnych pomyślałam, że oto znalazłam się w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie. To szkolenie jest przecież dla mnie i jest organizowane właśnie teraz, kiedy jest mi bardzo potrzebne i przydatne, czyli na początku działalności naszego Stowarzyszenia POLONIK, założonego w marcu br. Będę mogła wiele dowiedzieć się, nauczyć, poznam interesujących ludzi, zdobędę nowe doświadczenia, aby mądrze i dobrze rozwinąć działalność Polonika – pomyślałam.  
Jadąc na szkolenie starałam się nie mieć oczekiwań, lecz przyjąć z otwartym sercem i umysłem, to co organizatorzy zechcą mi przekazać. Czułam, że będzie to dobrze wykorzystany czas i że wiele się nauczę. Programy szkoleń z poprzednich edycji były imponujące. Wiedziałam, że zajęcia w ramach Szkoły Liderów Polonijnych będą zorganizowane na wysokim poziomie.

Absolwentki Szkoły Liderów Polonijnych z Włoch: Bernadeta Grochowska, Agnieszka Szol, Barbara Czyżewska i Dorota Stromidło



Moje przewidywania spełniły się. Program szkolenia został przygotowany bardzo starannie i obejmował wykłady, ćwiczenia praktyczne, debaty i serię spotkań z osobami, które dzieliły się z nami swoim bogatym doświadczeniem zawodowym i społecznikowskim.   Program był wypełniony od wczesnych godzin porannych do późnych godzin nocnych. Pomimo tego, aktywnie i z entuzjazmem uczestniczyłam w zajęciach.
Uczestnictwo w Szkole Liderów wzmocniło moją osobowość i wiarę w to, aby kontynuować moje zamierzenia oraz to, że moje zaangażowanie oraz umiejętna współpraca z ludźmi to szansa na sukces dla Polonika. Praca w międzynarodowej grupie pozwoliła natomiast, na nawiązanie nowych kontaktów do współpracy, dała możliwość posłuchania jak inni realizują podobne przedsięwzięcia i czerpania z tego inspiracji a w przyszłości na pewno realizacji wspólnych projektów, które narodziły się w kuluarach Szkoły Liderów Polonijnych Europy Zachodniej.
Dorota Stromidło,
prezes Stowarzyszenia wsparcia społecznego POLONIK z Udine
fot. M. Ihnatowicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz