piątek, 31 października 2014

Spotkanie w Udine
















Kiedy jeszcze było trochę czasu do niedzielnej mszy i wtorkowego spotkania zastanawiałem się czy mieszkańcy Udine Włosi.Polacy,Rumuni,Ukarinii,czy z państw ameryki płn i pn oraz z Afryki znajdą chęci aby uczestniczyć w tych przepięknych wydarzeniach. Dzisiaj mogę powiedzieć tak Św. Jan Paweł II Papież cały czas jest bliski sercom wielu ludziom na tym świecie. W czasie mszy w kościele w Udine Gesy Buon Pastore mieliśmy wspaniałe świadectwa uczestników mszy, którzy mieli swoje bezpośrednie spotkania z Janem Pawłem II. Opowiadali o swoich przeżyciach o otrzymanych uzdrowień czy łask. W kościele byliśmy jedną wielką rodziną to było przepiękne. Relikwie Świętego Jana Pawła II Papieża jeszcze bardzie stworzyły atmosferę gdzie czuliśmy obecność jego na mszy.
Wtorek kolejny dzień, który przyjedzie do pamięci na długie lata u mnie. Słowa Arcybiskupa dodały swój urok temu spotkaniu.Cieszył się,że jest nasze stowarzyszenie ‚POLONIK”, który jest widoczny i oczekuje od nas następnych wspaniałych inicjatyw.
Mon.Jacek Cielecki to reżyser filmu który po wykładzie prof,Fabricio Fabryni został zaprezentowany uczestnikom / ponad 100 osób/ wtorkowego spotkania.Reżyser opowiadał w jaki sposób powstał filmy i czym został zainspirowany.Po projekcji filmu uczestnicy podziękowali wszystkim organizatorom za zorganizowanie tych spotkań.
Z mojej strony kiedy słyszałem historie mojego narodu w słowach Pana Profesora to cieszyłem się,że w taki piękny sposób zostało to tak zaprezentowane. Dlatego chciałbym bardzo podziękować Panu Profesorowi za tak wspaniały wykład.
Szczególne podziękowanie również kieruję do Gospodarza parafii ks.Giuseppe Marano. Wchodząc w niedzielę na mszę od razu czułem się jakbym był w Polsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz